Del 18

Blev klar med del 18 också ;)




Del 18
Ett litet ljud kom från klubban när jag slog bollen, eller rättare sagt ''försökte'' slå bollen.
Men alltid slog jag antingen ovanför bollen eller i gräset. Varför ska det vara så svårt, jag rada upp ett antal
svordomar. Medan jag tog ut min frustration genom att svära så stog Nick, Demi och Miley och stirra
på mig med stora uppspärrade ögon.
- What? sa jag och vände mig mot dom. När dom såg mitt ansikte så brast det för dom och dom brast
ut i världens skratt.
- Hrrmpff, yeah really funny. muttrade jag.
Jag tog ett nytt grepp om den onda klubban, den verkade vara ute efter att skämma ut mig, och skulle precis
slå ett nytt slag. Jag höjde klubban, men det jag inte märkte var att Nick kom upp bakom mig och jag
råkade slå till honom med klubban.
- AAAOUTSCH! skrek han och tog sig om näsan.
- Ohhhhh, i am so sorry. i didn't see you! sa jag förskräckt och sträckte fram mina händer mot honom.
- It's okey.
- What an idiot i am, i should have seen you, omg your bleed from your nose! It's all my fault...
- Moa it's okey! sa han lite högre och jag tystnade.
- Take this, i go and see if they have paper or something. sa jag och lämna över den livsfarliga klubban till Miley.
Jag sprang över planen så fort jag kunde och skuldkänslorna svämmade över mig. Jag är så lätt påverkad
av skuldkänslor. Men det var mitt fel, om jag bara hade väntat lite och inte höjt klubban.
Medan jag grubbla så insåg jag att jag var framme vid toaletterna. Jag gick in och tog med mig en hel rulle med papper.
Jag sprang fort ut igen och rusade tillbaka.
- Here. sa jag och tog lite papper och höll den mot hans näsa.
- Are you sure you are okay. and ones again i'm so sorry, sa jag och kollade lite oroligt på honom.
- Yes i am okay. sa han och log snett.
Det blödde ganska mycket. Jag fick byta papper några gånger. Tillslut så slutade det att blöda.
- Are we gonna continue play now? sa Demi otåligt.
- I'm not gonna play again! I'm just gonna hurt somebody again. protesterade jag och skakade på huvudet.
- Come on now Moa. Now that Nicks nose don't bleed anymore he can teach you. sa Miley och log.
- If you wan't to have your eyes outside your heads, so okay. sa jag och blängde på dom.
- Oh come on! sa Demi och Miley i kör och himlade med ögonen.
Jag suckade och tog klubban ställde mig i ställning framför bollen. Den här gången kom Nick från sidan.
Han ställde sig bakom mig.
- Stand like this. sa han och han vände lite på mig så jag stog rätt.
Sen tog han sina armar och la dom om mig, hans händer greppade tag i mina händer, som hade ett fast grepp
om klubban. Sedan styrde han mig helt och hållet. Den här gången träffade jag bollen perfekt.
- Wow! andades jag.
Nick flina och hämtade en ny boll och la den där den andra hade stått för en stund sen.
- Now i want you to do it yourself. sa han
- What!? are you crazy!? halv skrek jag och kollade panikslaget på honom.
- I know you can do it, just remember what i told you. sa han och blinkade med ena ögat.
Jag tog ett djupt andetag och koncentrerade mig djupt i att inte skada någon. Jag ställde mig i den ställningen Nick
hade sagt att jag skulle stå. Jag svingade klubban och träffade bollen...
Del 18
Ett litet ljud kom från klubban när jag slog bollen, eller rättare sagt ''försökte'' slå bollen.
Men alltid slog jag antingen ovanför bollen eller i gräset. Varför ska det vara så svårt, jag rada upp ett antal
svordomar. Medan jag tog ut min frustration genom att svära så stog Nick, Demi och Miley och stirra
på mig med stora uppspärrade ögon.
- What? sa jag och vände mig mot dom. När dom såg mitt ansikte så brast det för dom och dom brast
ut i världens skratt.
- Hrrmpff, yeah really funny. muttrade jag.
Jag tog ett nytt grepp om den onda klubban, den verkade vara ute efter att skämma ut mig, och skulle precis
slå ett nytt slag. Jag höjde klubban, men det jag inte märkte var att Nick kom upp bakom mig och jag
råkade slå till honom med klubban.
- AAAOUTSCH! skrek han och tog sig om näsan.
- Ohhhhh, i am so sorry. i didn't see you! sa jag förskräckt och sträckte fram mina händer mot honom.
- It's okey.
- What an idiot i am, i should have seen you, omg your bleed from your nose! It's all my fault...
- Moa it's okey! sa han lite högre och jag tystnade.
- Take this, i go and see if they have paper or something. sa jag och lämna över den livsfarliga klubban till Miley.
Jag sprang över planen så fort jag kunde och skuldkänslorna svämmade över mig. Jag är så lätt påverkad
av skuldkänslor. Men det var mitt fel, om jag bara hade väntat lite och inte höjt klubban.
Medan jag grubbla så insåg jag att jag var framme vid toaletterna. Jag gick in och tog med mig en hel rulle med papper.
Jag sprang fort ut igen och rusade tillbaka.
- Here. sa jag och tog lite papper och höll den mot hans näsa.
- Are you sure you are okay. and ones again i'm so sorry, sa jag och kollade lite oroligt på honom.
- Yes i am okay. sa han och log snett.
Det blödde ganska mycket. Jag fick byta papper några gånger. Tillslut så slutade det att blöda.
- Are we gonna continue play now? sa Demi otåligt.
- I'm not gonna play again! I'm just gonna hurt somebody again. protesterade jag och skakade på huvudet.
- Come on now Moa. Now that Nicks nose don't bleed anymore he can teach you. sa Miley och log.
- If you wan't to have your eyes outside your heads, so okay. sa jag och blängde på dom.
- Oh come on! sa Demi och Miley i kör och himlade med ögonen.
Jag suckade och tog klubban ställde mig i ställning framför bollen. Den här gången kom Nick från sidan.
Han ställde sig bakom mig.
- Stand like this. sa han och han vände lite på mig så jag stog rätt.
Sen tog han sina armar och la dom om mig, hans händer greppade tag i mina händer, som hade ett fast grepp
om klubban. Sedan styrde han mig helt och hållet. Den här gången träffade jag bollen perfekt.
- Wow! andades jag.
Nick flina och hämtade en ny boll och la den där den andra hade stått för en stund sen.
- Now i want you to do it yourself. sa han
- What!? are you crazy!? halv skrek jag och kollade panikslaget på honom.
- I know you can do it, just remember what i told you. sa han och blinkade med ena ögat.
Jag tog ett djupt andetag och koncentrerade mig djupt i att inte skada någon. Jag ställde mig i den ställningen Nick
hade sagt att jag skulle stå. Jag svingade klubban och träffade bollen..
Del 18
Ett litet ljud kom från klubban när jag slog bollen, eller rättare sagt ''försökte'' slå bollen.
Men alltid slog jag antingen ovanför bollen eller i gräset. Varför ska det vara så svårt, jag rada upp ett antal
svordomar. Medan jag tog ut min frustration genom att svära så stog Nick, Demi och Miley och stirra
på mig med stora uppspärrade ögon.
- What? sa jag och vände mig mot dom. När dom såg mitt ansikte så brast det för dom och dom brast
ut i världens skratt.
- Hrrmpff, yeah really funny. muttrade jag.
Jag tog ett nytt grepp om den onda klubban, den verkade vara ute efter att skämma ut mig, och skulle precis
slå ett nytt slag. Jag höjde klubban, men det jag inte märkte var att Nick kom upp bakom mig och jag
råkade slå till honom med klubban.
- AAAOUTSCH! skrek han och tog sig om näsan.
- Ohhhhh, i am so sorry. i didn't see you! sa jag förskräckt och sträckte fram mina händer mot honom.
- It's okey.
- What an idiot i am, i should have seen you, omg your bleed from your nose! It's all my fault...
- Moa it's okey! sa han lite högre och jag tystnade.
- Take this, i go and see if they have paper or something. sa jag och lämna över den livsfarliga klubban till Miley.
Jag sprang över planen så fort jag kunde och skuldkänslorna svämmade över mig. Jag är så lätt påverkad
av skuldkänslor. Men det var mitt fel, om jag bara hade väntat lite och inte höjt klubban.
Medan jag grubbla så insåg jag att jag var framme vid toaletterna. Jag gick in och tog med mig en hel rulle med papper.
Jag sprang fort ut igen och rusade tillbaka.
- Here. sa jag och tog lite papper och höll den mot hans näsa.
- Are you sure you are okay. and ones again i'm so sorry, sa jag och kollade lite oroligt på honom.
- Yes i am okay. sa han och log snett.
Det blödde ganska mycket. Jag fick byta papper några gånger. Tillslut så slutade det att blöda.
- Are we gonna continue play now? sa Demi otåligt.
- I'm not gonna play again! I'm just gonna hurt somebody again. protesterade jag och skakade på huvudet.
- Come on now Moa. Now that Nicks nose don't bleed anymore he can teach you. sa Miley och log.
- If you wan't to have your eyes outside your heads, so okay. sa jag och blängde på dom.
- Oh come on! sa Demi och Miley i kör och himlade med ögonen.
Jag suckade och tog klubban ställde mig i ställning framför bollen. Den här gången kom Nick från sidan.
Han ställde sig bakom mig.
- Stand like this. sa han och han vände lite på mig så jag stog rätt.
Sen tog han sina armar och la dom om mig, hans händer greppade tag i mina händer, som hade ett fast grepp
om klubban. Sedan styrde han mig helt och hållet. Den här gången träffade jag bollen perfekt.
- Wow! andades jag.
Nick flina och hämtade en ny boll och la den där den andra hade stått för en stund sen.
- Now i want you to do it yourself. sa han
- What!? are you crazy!? halv skrek jag och kollade panikslaget på honom.
- I know you can do it, just remember what i told you. sa han och blinkade med ena ögat.
Jag tog ett djupt andetag och koncentrerade mig djupt i att inte skada någon. Jag ställde mig i den ställningen Nick
hade sagt att jag skulle stå. Jag svingade klubban och träffade bollen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

asbra! meraaa :D

2010-03-07 @ 09:23:46
Postat av: Anna Emanuelsson

MERA!!

2010-03-07 @ 19:48:02
URL: http://heeneley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0