Del 17

Här kommer del 17 ;)
Och nu vill jag se kommentarer ;)




Del 17
- Moa? Det var Nicks röst och han skakade lite lätt på mig.
Jag var så trött att jag hade somnat på hemvägen. Jag rätade på mig och gnuggade mig i ögonen. När jag öppnade ögonen så var 
Nick borta.
- Nick? sa jag och tittade mig omkring sedan öppnades bil dörren. Där stog han och höll upp dörren samtidigt som han flina.
När vi kom in så gick jag raka vägen till köket och skulle göra smörgåsar. Nick satte sig vid köks bordet.
- Do you want a sandwhich? frågade jag medans jag la på smör på mackorna.
- Yes thank you.
Jag tog mackorna och la dom på ett fat och ställde dom på bordet. Jag tog en och tröck in den i munnen.
Nick började skratta åt mig.
- What? sa jag och höjde på ögonbrynen.
Han kunde inte svara mig utan han peka på min mun. Efter en halvminuts skrattande så sa han.
- You have butter all over you mouth. skrockade han.
Jag gick genast och tog bort det med papper. Jag gick tillbaka och satte mig och tog en till macka men den här gången åt jag 
''försiktigare''.
Nicks mobil ringde.
- Nick here! sa han
Jag lyssnade inte så mycket på vad han sa jag koncentrerade mig på min macka :)
- Sure, i can ask her. hörde jag honom säga till den personen som var i telefonen. När han hade lagt på så  tittade jag frågande på 
honom.
- It was Demi and she wonder if we can go with her and Miley and play golf. Do you wanna play? frågade han
- Sure, i have never play golf before so i'm not gonna be so good. sa jag och skratta lite nervöst.
- No problem i can teach you. han blinka med ena ögat.
Det var sant jag hade aldrig spelar lång golf bara minigolf. Och jag skulle nog se ut som en idiot på golf planen.
Men jag har alltid velat testa på. Och dessutom behövde jag komma ut lite och skingra tankarna från dagens tragiska händelser.
Jag ställde mig upp gick runt bordet tog Nicks hand och gick ut i hallen.
- Mamma, jag följer med Nick ut! Och jag har mobilen med mig. ropade jag.
- Ehum Nick? sa jag och kollade frågande på honom
- Yes?
- How do we get there?
- Ohh, i forgot to tell you that Demi and Miley gonna pick us up.
- When?
- Soon. Demi said they would be here in 10 minutes.
Precis när han sa det sista så hörde vi en bil tuta. Där inne i bilen satt två glada tjejer och vinkade ivrigt emot oss.
Jag hade mött Miley men det här är första mötet med Demi.
När vi hade satt oss i baksättet så sa Nick.
- Miley you have already meet Moa so Demi this is Moa. sa han och log.
- It's great to finally meet you Moa, i have heard so much about you. sa hon och skrattade.
- You have? det var en fråga på det sista hon sa.
- Yeah, Nick can't stop talk about you. sa hon och blinka åt mig.
Jag kollade med höjda ögonbryn mot Nick men han vände bort sin blick och det såg ut som han rodna.
Jag kunde inte låta bli att fnissa till lite.
- We are here! kvittrade Miley glatt.
- Have you play golf before? frågade Miley medans vi gick mot golfplanen.
- No, this is the first time. sa jag och rodna.
- Okay, you gonna love it! sa hon och hennes ögon lös av upprymdhet.
Nu var vi framme och skulle ta våra saker.
Jaha nu var det dags att spela lite golf tänkte jag för mig själv och log brett.
Del 17
- Moa? Det var Nicks röst och han skakade lite lätt på mig.
Jag var så trött att jag hade somnat på hemvägen. Jag rätade på mig och gnuggade mig i ögonen. När jag öppnade ögonen så var
Nick borta.
- Nick? sa jag och tittade mig omkring sedan öppnades bil dörren. Där stog han och höll upp dörren samtidigt som han flina.
När vi kom in så gick jag raka vägen till köket och skulle göra smörgåsar. Nick satte sig vid köks bordet.
- Do you want a sandwhich? frågade jag medans jag la på smör på mackorna.
- Yes thank you.
Jag tog mackorna och la dom på ett fat och ställde dom på bordet. Jag tog en och tröck in den i munnen.
Nick började skratta åt mig.
- What? sa jag och höjde på ögonbrynen.
Han kunde inte svara mig utan han peka på min mun. Efter en halvminuts skrattande så sa han.
- You have butter all over you mouth. skrockade han.
Jag gick genast och tog bort det med papper. Jag gick tillbaka och satte mig och tog en till macka men den här gången åt jag
''försiktigare''. Nicks mobil ringde.
- Nick here! sa han
Jag lyssnade inte så mycket på vad han sa jag koncentrerade mig på min macka :)
- Sure, i can ask her. hörde jag honom säga till den personen som var i telefonen. När han hade lagt på så  tittade jag frågande på
honom.
- It was Demi and she wonder if we can go with her and Miley and play golf. Do you wanna play? frågade han
- Sure, i have never play golf before so i'm not gonna be so good. sa jag och skratta lite nervöst.
- No problem i can teach you. han blinka med ena ögat.
Det var sant jag hade aldrig spelar lång golf bara minigolf. Och jag skulle nog se ut som en idiot på golf planen.
Men jag har alltid velat testa på. Och dessutom behövde jag komma ut lite och skingra tankarna från dagens tragiska händelser.
Jag ställde mig upp gick runt bordet tog Nicks hand och gick ut i hallen.
- Mamma, jag följer med Nick ut! Och jag har mobilen med mig. ropade jag.
- Ehum Nick? sa jag och kollade frågande på honom
- Yes?
- How do we get there?
- Ohh, i forgot to tell you that Demi and Miley gonna pick us up.
- When?
- Soon. Demi said they would be here in 10 minutes.
Precis när han sa det sista så hörde vi en bil tuta. Där inne i bilen satt två glada tjejer och vinkade ivrigt emot oss.
Jag hade mött Miley men det här är första mötet med Demi.
När vi hade satt oss i baksättet så sa Nick.
- Miley you have already meet Moa so Demi this is Moa. sa han och log.
- It's great to finally meet you Moa, i have heard so much about you. sa hon och skrattade.
- You have? det var en fråga på det sista hon sa.
- Yeah, Nick can't stop talk about you. sa hon och blinka åt mig.
Jag kollade med höjda ögonbryn mot Nick men han vände bort sin blick och det såg ut som han rodna.
Jag kunde inte låta bli att fnissa till lite.
- We are here! kvittrade Miley glatt.
- Have you play golf before? frågade Miley medans vi gick mot golfplanen.
- No, this is the first time. sa jag och rodna.
- Okay, you gonna love it! sa hon och hennes ögon lös av upprymdhet.
Nu var vi framme och skulle ta våra saker.
Jaha nu var det dags att spela lite golf tänkte jag för mig själv och log brett
Del 17
- Moa? Det var Nicks röst och han skakade lite lätt på mig.
Jag var så trött att jag hade somnat på hemvägen. Jag rätade på mig och gnuggade mig i ögonen. När jag öppnade ögonen så var
Nick borta.
- Nick? sa jag och tittade mig omkring sedan öppnades bil dörren. Där stog han och höll upp dörren samtidigt som han flina.
När vi kom in så gick jag raka vägen till köket och skulle göra smörgåsar. Nick satte sig vid köks bordet.
- Do you want a sandwhich? frågade jag medans jag la på smör på mackorna.
- Yes thank you.
Jag tog mackorna och la dom på ett fat och ställde dom på bordet. Jag tog en och tröck in den i munnen.
Nick började skratta åt mig.
- What? sa jag och höjde på ögonbrynen.
Han kunde inte svara mig utan han peka på min mun. Efter en halvminuts skrattande så sa han.
- You have butter all over you mouth. skrockade han.
Jag gick genast och tog bort det med papper. Jag gick tillbaka och satte mig och tog en till macka men den här gången åt jag
''försiktigare''. Nicks mobil ringde.
- Nick here! sa han
Jag lyssnade inte så mycket på vad han sa jag koncentrerade mig på min macka :)
- Sure, i can ask her. hörde jag honom säga till den personen som var i telefonen. När han hade lagt på så  tittade jag frågande på
honom.
- It was Demi and she wonder if we can go with her and Miley and play golf. Do you wanna play? frågade han
- Sure, i have never play golf before so i'm not gonna be so good. sa jag och skratta lite nervöst.
- No problem i can teach you. han blinka med ena ögat.
Det var sant jag hade aldrig spelar lång golf bara minigolf. Och jag skulle nog se ut som en idiot på golf planen.
Men jag har alltid velat testa på. Och dessutom behövde jag komma ut lite och skingra tankarna från dagens tragiska händelser.
Jag ställde mig upp gick runt bordet tog Nicks hand och gick ut i hallen.
- Mamma, jag följer med Nick ut! Och jag har mobilen med mig. ropade jag.
- Ehum Nick? sa jag och kollade frågande på honom
- Yes?
- How do we get there?
- Ohh, i forgot to tell you that Demi and Miley gonna pick us up.
- When?
- Soon. Demi said they would be here in 10 minutes.
Precis när han sa det sista så hörde vi en bil tuta. Där inne i bilen satt två glada tjejer och vinkade ivrigt emot oss.
Jag hade mött Miley men det här är första mötet med Demi.
När vi hade satt oss i baksättet så sa Nick.
- Miley you have already meet Moa so Demi this is Moa. sa han och log.
- It's great to finally meet you Moa, i have heard so much about you. sa hon och skrattade.
- You have? det var en fråga på det sista hon sa.
- Yeah, Nick can't stop talk about you. sa hon och blinka åt mig.
Jag kollade med höjda ögonbryn mot Nick men han vände bort sin blick och det såg ut som han rodna.
Jag kunde inte låta bli att fnissa till lite.
- We are here! kvittrade Miley glatt.
- Have you play golf before? frågade Miley medans vi gick mot golfplanen.
- No, this is the first time. sa jag och rodna.
- Okay, you gonna love it! sa hon och hennes ögon lös av upprymdhet.
Nu var vi framme och skulle ta våra saker.
Jaha nu var det dags att spela lite golf tänkte jag för mig själv och log brett.

Kommentarer
Postat av: my

Gud va bra den är, du är så duktig så :D

2010-03-06 @ 23:13:21
URL: http://smirrnoff.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack tack :D

2010-03-06 @ 23:43:19
URL: http://moaslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0