The time of our lifes

Har börjat skriva en fanfic och är på tredje delen och har fastnat xD
Här är iallafall första delen. Låt mig se vad ni tycker ;)



-Moa dags att vakna du kan inte sova hela dagen!, ropa mamma utanför min dörr.

Klockan var 12:00 och jag hade varit uppe sent inatt.

- Jo men bara 5 minuter till!, muttrade jag surt.

Helt plötsligt åker dörren upp och slog i väggen och inrusande

kommer min kompis Jessica in, eller Jess som jag kallar henne.

Jess och jag har varit bästa vänner sen dagis och har hållt ihop sen

dess. Hon är ett år äldre än jag. Jag är 17 och hon är 18. Våra familjer var som en enda.

- Upp och hoppa din sömntuta !, sa hon och stog och hoppa på ett och samma ställe.

- Jaja jag ska. Men varför står du och hoppar ?

- Klä på dig så ska jag berätta en sak! Jag väntar i köket.

Nu vart jag nyfiken. Vad kan hon ha att berätta som verkar så kul att man står och hoppar så där ?

Jag klev upp från sängen och ställde mig framför garderoben.

- Hmm, min garderob är full men jag vet inte vad jag ska ta på mig. Sa jag för mig själv.

Tillslut tog jag ett par gråa stuprörs jeans och min Jonas Brothers tröja.

Jag och Jess är ett stort fan av Jonas Brothers.

Hon är väldigt förtjust i Joe medans jag själv är väldigt förtjust i Nick.

Jag ställde mig framför spegeln och borstade håret och satte på mascara.

Det är det enda jag använder. Är ingen ’’sminktjej’’.

Sen så kom jag ut i köket och satte mig vid bordet tog yoghurten och hällde i min skål.

Jess satt bredvid mig och satt och hoppa upp och ner.

- Kan du säga vad det är ? Du gör mig nervös. Sa jag

Mamma, pappa och min bror satt och log mot mig.

- Vet ni om det ? sa jag förvånat.

Dom satt bara och nicka. Det gjorde mig lite irriterad att alla här visste utom jag.

- Okej, alla här vet ju hur mycket vi två gillar usa eller hur ? sa Jess och kolla på mig.

- Ehh jaa, svarade jag.

- Nu är det så här att vi har hittat två hus i L.A som ligger bredvid varandra till salu min pappa och din pappa har redan hittat jobb där. Så vi tänkte flytta dit. sa Jess och hennes ögon bara lyste av glädje.

- VA !? Ni skämtar!? Skrek jag.

- Nej! Sa alla runt bordet

- OMG OMG OMG Jess vi ska flytta till L.A!!



Kommentarer
Postat av: Beccan

Skit bra! :D<3

2010-01-07 @ 18:54:43
Postat av: KEY ANDERSSON

Jag kan hjälpa dig med bakgrunder osv. Jag är ganska bra på att göra designer :).



Den va asbra. Fortsätt skriva! :)

2010-01-07 @ 18:57:30
URL: http://xoe.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack så mycket ! :)



Det vore jätte snällt om du kunde hjälpa mig :D

2010-01-07 @ 19:04:30
Postat av: Selma

Om du fick välja en stad i USA som du skulle åka till vilken skulle det va. Enligt mig.. L.A.!!

2010-01-11 @ 18:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0