Del 9

Förlåt att ni har fått vänta men här kommer del 9 ;)




Del 9
Nu sitter jag här på en resturang istället för att vara på caféet med Jess och jonas bröderna och jag var uttråkad.
Även om jag älskade att göra saker med familjen så var den här dagen inte rätt tillfälle för det.
Satt och sucka och tänkte på vart jag kunde ha varit just nu om inte mamma hade just valt
den här dagen till familje dag.
- Vad suckar du åt ? frågade mamma
Jag visste inte hur jag skulle formulera mig så att jag inte skulle låta taskig.
- Det är bara det att jag skulle gärna ha viljat vara någon annanstans just nu. sa jag och kolla genast ner i bordet
och var beredd på arga kommentarer.
- Men du brukar ju älska att göra saker med familjen. sa mamma
- Ja, det gör jag men inte just idag.
Mamma sa inget efter det jag såg att hon blev lite besviken och jag började att få skuldkänslor för jag vet hur
viktiga dom här familje sakerna är för henne.
- Hmm, kan vi inte gå och hyra en film så kan vi ha en film kväll? sa jag och såg att mammas leende börja komma.
- Det var en bra idé.
Vi gick ifrån resturangen och till närmaste affär där dom hyrde ut filmer. Vi valde ut två filmer och sen tog vi en
taxi hem.
Klockan var redan åtta på kvällen när vi kom hem så vi hade varit ute ganska länge. Pappa och Pontus
gick in i vardagsrummet och fixa till där medans jag och mamma gick ut i köket för att poppa popcorn
och fixa läsk.
Vi satte oss och såg på filmerna. Mina ögonlock blev allt tyngre och jag somna.
Jag vakna av att jag skrek. Satte mig rakt upp.
- Puuh, bara en mardröm. sa jag till mig själv.
Jag insåg att jag låg i soffan och inte i min säng. Jag kollade förskräckt på klockan och såg att den bara var 8.
Jag sucka av lättnad gick upp för att ta en dusch. När jag kom ut från duschen så gick jag och tog på kläder,
sen så gick jag ner och åt frukost.
- Händer det något speciellt idag ? frågade mamma
- Uhhm, ja, jag och Jess ska till disney huset.
- Disney huset ?
- Jaa, du vet där Jonas Brothers, Demi Lovato, Miley Cyrus och dom håller hus ?
- Jaha där. När åker ni ?
- Klockan 10
- Okej.
Jess kom klockan 9. Vi spelade kort för att få tiden att gå. Klockan 9:50 så knackade det på dörren.
Jag öppnade dörren och där stog nämligen Big rob.
Del 9
Nu sitter jag här på en resturang istället för att vara på caféet med Jess och jonas bröderna och jag var uttråkad.
Även om jag älskade att göra saker med familjen så var den här dagen inte rätt tillfälle för det.
Satt och sucka och tänkte på vart jag kunde ha varit just nu om inte mamma hade just valt
den här dagen till familje dag.
- Vad suckar du åt ? frågade mamma
Jag visste inte hur jag skulle formulera mig så att jag inte skulle låta taskig.
- Det är bara det att jag skulle gärna ha viljat vara någon annanstans just nu. sa jag och kolla genast ner i bordet
och var beredd på arga kommentarer.
- Men du brukar ju älska att göra saker med familjen. sa mamma
- Ja, det gör jag men inte just idag.
Mamma sa inget efter det jag såg att hon blev lite besviken och jag började att få skuldkänslor för jag vet hur
viktiga dom här familje sakerna är för henne.
- Hmm, kan vi inte gå och hyra en film så kan vi ha en film kväll? sa jag och såg att mammas leende börja komma.
- Det var en bra idé.
Vi gick ifrån resturangen och till närmaste affär där dom hyrde ut filmer. Vi valde ut två filmer och sen tog vi en
taxi hem.
Klockan var redan åtta på kvällen när vi kom hem så vi hade varit ute ganska länge. Pappa och Pontus
gick in i vardagsrummet och fixa till där medans jag och mamma gick ut i köket för att poppa popcorn
och fixa läsk.
Vi satte oss och såg på filmerna. Mina ögonlock blev allt tyngre och jag somna.
Jag vakna av att jag skrek. Satte mig rakt upp.
- Puuh, bara en mardröm. sa jag till mig själv.
Jag insåg att jag låg i soffan och inte i min säng. Jag kollade förskräckt på klockan och såg att den bara var 8.
Jag sucka av lättnad gick upp för att ta en dusch. När jag kom ut från duschen så gick jag och tog på kläder,
sen så gick jag ner och åt frukost.
- Händer det något speciellt idag ? frågade mamma
- Uhhm, ja, jag och Jess ska till disney huset.
- Disney huset ?
- Jaa, du vet där Jonas Brothers, Demi Lovato, Miley Cyrus och dom håller hus ?
- Jaha där. När åker ni ?
- Klockan 10
- Okej.
Jess kom klockan 9. Vi spelade kort för att få tiden att gå. Klockan 9:50 så knackade det på dörren.
Jag öppnade dörren och där stog nämligen Big robDel 9
Nu sitter jag här på en resturang istället för att vara på caféet med Jess och jonas bröderna och jag var uttråkad.
Även om jag älskade att göra saker med familjen så var den här dagen inte rätt tillfälle för det.
Satt och sucka och tänkte på vart jag kunde ha varit just nu om inte mamma hade just valt
den här dagen till familje dag.
- Vad suckar du åt ? frågade mamma
Jag visste inte hur jag skulle formulera mig så att jag inte skulle låta taskig.
- Det är bara det att jag skulle gärna ha viljat vara någon annanstans just nu. sa jag och kolla genast ner i bordet
och var beredd på arga kommentarer.
- Men du brukar ju älska att göra saker med familjen. sa mamma
- Ja, det gör jag men inte just idag.
Mamma sa inget efter det jag såg att hon blev lite besviken och jag började att få skuldkänslor för jag vet hur
viktiga dom här familje sakerna är för henne.
- Hmm, kan vi inte gå och hyra en film så kan vi ha en film kväll? sa jag och såg att mammas leende börja komma.
- Det var en bra idé.
Vi gick ifrån resturangen och till närmaste affär där dom hyrde ut filmer. Vi valde ut två filmer och sen tog vi en
taxi hem.
Klockan var redan åtta på kvällen när vi kom hem så vi hade varit ute ganska länge. Pappa och Pontus
gick in i vardagsrummet och fixa till där medans jag och mamma gick ut i köket för att poppa popcorn
och fixa läsk.
Vi satte oss och såg på filmerna. Mina ögonlock blev allt tyngre och jag somna.
Jag vakna av att jag skrek. Satte mig rakt upp.
- Puuh, bara en mardröm. sa jag till mig själv.
Jag insåg att jag låg i soffan och inte i min säng. Jag kollade förskräckt på klockan och såg att den bara var 8.
Jag sucka av lättnad gick upp för att ta en dusch. När jag kom ut från duschen så gick jag och tog på kläder,
sen så gick jag ner och åt frukost.
- Händer det något speciellt idag ? frågade mamma
- Uhhm, ja, jag och Jess ska till disney huset.
- Disney huset ?
- Jaa, du vet där Jonas Brothers, Demi Lovato, Miley Cyrus och dom håller hus ?
- Jaha där. När åker ni ?
- Klockan 10
- Okej.
Jess kom klockan 9. Vi spelade kort för att få tiden att gå. Klockan 9:50 så knackade det på dörren.
Jag öppnade dörren och där stog nämligen Big rob.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mera! :)

2010-01-25 @ 14:48:08
Postat av: stefanie

skit bra mera :D!

2010-01-25 @ 18:06:36
URL: http://fanficbrothers.blogg.se/
Postat av: fredrica

skit bra mera :D

2010-01-25 @ 20:27:47
URL: http://enfredrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0