Del 8

Här har ni del 8 ;)




Del 8
Jag vakna och gick upp klockan 09:00. Ganska ovanligt för att vara jag.
Jag gick in i duschen satte på lite kallt vatten först för att bli lite piggare.
Jag kom ut från badrummet och ser en irriterad bror som står och stampar med foten.
- Vad är det ? frågade jag
- Det tar ju bara flera år för dig att bli klar.
Barnsligt nog så räckte jag ut tungan åt honom och gick in på mitt rum och tog fram kläder som jag skulle ha på mig. Jag tog ett par jeans shorts och ett linne satt på mascara och satte upp håret i en knut. Sen så såg jag min mobil ligga och blinka. Jag gick dit och tog upp mobilen. Ännu ett nummer jag inte kände igen. Jag öppnade meddelandet och såg att det var från Nick.
’’ Hey i just wonder if you and Jess wanna hang out with me, Joe and Kevin today ? / Nick ‘’
Jag svara ‘’ Sure we can ;) / Moa ‘’
‘’ What about to meet on the café 2 o’clock ? :) ‘’
‘’ That sounds good ‘’
‘’ See you then ‘’
‘’ Yeah see you then ‘’
Jag ringde genast till Jess.
- Hallå det är Jess.
- Tjena, gissa vad vi ska göra klockan två?
- Nej vad?
- Vi ska träffa Nick, Joe och Kevin på det där caféet
- Åhh så kul! Vänta lite hur bestämde ni det?
- Nick smsa mig
- Va!? Hur fick han ditt nummer?
- Han bad om att få det igår
- okej...
Jag la på och gick ner till dom andra för att äta frukost.
- Mamma nu är det så här att vi träffade ju Nick, Kevin och Joe igår och dom vill
träffa oss idag klockan två, går det bra? frågade jag och kolla på mamma.
- Nej, idag har jag bestämt att hela våran familj ska gå på resturang.
- Va!? Nej kan inte jag få stå över?
- Nej Moa du ska med slut diskuterat!
- Men...
- Inga men, du hörde vad din mamma sa. sa pappa och blev lite smått irriterad
Jag ställde mig upp tog min skål med yoghurt gick argt till diskbänken och
ställde ner den. Sen så jag gick jag in på mitt rum och smällde igen dörren.
La mig på sängen och tjura.  Jag tog upp mobilen och leta fram Nicks nummer.
Jag tveka lite på att trycka på knappen, men jag var ju tvungen. Han var ju tvungen
att få veta.  Jag tröck på knappen och satte mobilen mot örat.
Han svara efter fem signaler
- Hey it's Nick
- Ehm hey it is Moa
- Ohh hey.
- I'm so sorry i can't come today my parents make me to go with them to a resturant.
- That was sad to heat but if you want to you and Jess can come with us to disney?
- Sure.
- Great! I send Big Rob to pick you up at ten o'clock tomorrow
- Okey see you then bye.
- See you then bye.
Jag la på och ringde direkt till Jess.
- Ja hallå ? svarade Jess
- Heej Jess, förlåt men det blir inget idag, mamma tvingar med sig mig till en resturang. sa jag surt.
- Åhh det var ju tråkigt. sa Jess och jag hörde att hon blev lite besviken.
- Men imorgon åker du och jag till disney. Big Rob hämtar oss klockan tio.
- AAAH! Ska vi åka till disney!?
- Haha ja.
- Okej, men ha så trevligt på resturangen.
- Hrrm ska försöka.
Jag la på och bytte om till klänningen jag köpte härom dagen.
- Dags att åka! ropade mamma.
Del 8
Jag vakna och gick upp klockan 09:00. Ganska ovanligt för att vara jag.
Jag gick in i duschen satte på lite kallt vatten först för att bli lite piggare.
Jag kom ut från badrummet och ser en irriterad bror som står och stampar med foten.
- Vad är det ? frågade jag
- Det tar ju bara flera år för dig att bli klar.
Barnsligt nog så räckte jag ut tungan åt honom och gick in på mitt rum och tog fram kläder som jag skulle ha på mig. Jag tog ett par jeans shorts och ett linne satt på mascara och satte upp håret i en knut. Sen så såg jag min mobil ligga och blinka. Jag gick dit och tog upp mobilen. Ännu ett nummer jag inte kände igen. Jag öppnade meddelandet och såg att det var från Nick.
’’ Hey i just wonder if you and Jess wanna hang out with me, Joe and Kevin today ? / Nick ‘’
Jag svara ‘’ Sure we can ;) / Moa ‘’
‘’ What about to meet on the café 2 o’clock ? :) ‘’
‘’ That sounds good ‘’
‘’ See you then ‘’
‘’ Yeah see you then ‘’
Jag ringde genast till Jess.
- Hallå det är Jess.
- Tjena, gissa vad vi ska göra klockan två?
- Nej vad?
- Vi ska träffa Nick, Joe och Kevin på det där caféet
- Åhh så kul! Vänta lite hur bestämde ni det?
- Nick smsa mig
- Va!? Hur fick han ditt nummer?
- Han bad om att få det igår
- okej...
Jag la på och gick ner till dom andra för att äta frukost.
- Mamma nu är det så här att vi träffade ju Nick, Kevin och Joe igår och dom vill
träffa oss idag klockan två, går det bra? frågade jag och kolla på mamma.
- Nej, idag har jag bestämt att hela våran familj ska gå på resturang.
- Va!? Nej kan inte jag få stå över?
- Nej Moa du ska med slut diskuterat!
- Men...
- Inga men, du hörde vad din mamma sa. sa pappa och blev lite smått irriterad
Jag ställde mig upp tog min skål med yoghurt gick argt till diskbänken och
ställde ner den. Sen så jag gick jag in på mitt rum och smällde igen dörren.
La mig på sängen och tjura.  Jag tog upp mobilen och leta fram Nicks nummer.
Jag tveka lite på att trycka på knappen, men jag var ju tvungen. Han var ju tvungen
att få veta.  Jag tröck på knappen och satte mobilen mot örat.
Han svara efter fem signaler
- Hey it's Nick
- Ehm hey it is Moa
- Ohh hey.
- I'm so sorry i can't come today my parents make me to go with them to a resturant.
- That was sad to heat but if you want to you and Jess can come with us to disney?
- Sure.
- Great! I send Big Rob to pick you up at ten o'clock tomorrow
- Okey see you then bye.
- See you then bye.
Jag la på och ringde direkt till Jess.
- Ja hallå ? svarade Jess
- Heej Jess, förlåt men det blir inget idag, mamma tvingar med sig mig till en resturang. sa jag surt.
- Åhh det var ju tråkigt. sa Jess och jag hörde att hon blev lite besviken.
- Men imorgon åker du och jag till disney. Big Rob hämtar oss klockan tio.
- AAAH! Ska vi åka till disney!?
- Haha ja.
- Okej, men ha så trevligt på resturangen.
- Hrrm ska försöka.
Jag la på och bytte om till klänningen jag köpte härom dagen.
- Dags att åka! ropade mamma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mera! :)

2010-01-12 @ 19:42:40
Postat av: Beccan

Gud vad bra!! Skriv mer!! :D<3

2010-01-13 @ 17:04:04
Postat av: Anna | Heeneley

omg meera!!! :)

2010-01-18 @ 19:20:15
URL: http://heeneley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0