Del 6

Här är del 6 ;)




Del 6
Hon gav mig passen och jag tacka och gick upp på mitt rum och la dom på ett ställe där dom var trygga.
- Middagen är klar! Hörde jag nån ropa nerifrån.
När jag satt mig vid bordet såg jag att det var en av mina favorit rätter. Nämligen
Mammas potatisgratäng. Den är grymt god!
- Så ska det bli kul imorgon då? Sa mamma
- Jaa!
- Men ni måste lova att vara försiktiga.
- Jaja mamma jag är faktiskt 17 år.
- Ja, men det kan hända saker fast man är 17 år.
- Okej okej jag lovar.
- Bra. Sa hon nöjt
- Du mamma jag går och lägger mig nu.
- Gör du det.
Jag gick in i badrummet och borstade tänderna. Sen så gick jag in i mitt rum och tog på en stor t-shirt som jag brukar sova i. Sen så la jag mig i sängen och läste Så länge vi båda andas. Alla dom fyra böckerna är ju så bra!
Jag kolla på klockan och såg den var 00:00 så jag la ifrån mig boken släckte lampan och somna nästan direkt efter att jag hade slutit ögonen.
Öppnade ögonen långsamt och kolla på klockan den var 10:00. Ville inte gå upp på direkten så låg och tänkte på vad som skulle hända den här dagen och jag log åt tanken.
Helt plötsligt känner jag nån hoppa upp på min säng och hoppar och skrattar.
Det var min apa till bror. Han är så barnslig för att vara 18 år!
- Vad håller du på med din apa !? sa jag och blängde på honom.
- Vad ser det ut som? Jag hoppar i din säng!
- Nej nu! Sa jag och hoppa upp från sängen och brotta ner honom.
- Haha där fick du! Skrattade jag
Men tyvärr så hade han ett hemligt vapen. Han tog glaset med vatten som jag hade på mitt lilla bord bredvid sängen och hällde det över mig.
- Vafan Pontus var det nödvändigt!? Sa jag irriterat
- Haha!
Det var droppen jag kände hur irriterad jag vart och satte fart efter honom och jagade honom genom hela huset. Jag stannade upp och såg en vatten pistol ligga på ett bord.
Jag log och fick en idé. Jag tog upp vattenpistolen gick till badrummet och fyllde på kallt vatten. Jag skratta elakt för mig själv och tänkte nu ska han få!
Jag hörde att han gick in i sitt rum. Jag gick dit och knackade på och gömde mig bakom.
När han öppnade så hoppade jag fram och sprutade ner honom med kallt vatten.
Ganska barnsligt men vad tusan!
- AAH! Var du tvungen att ta så kallt vatten! Sa han
- Haha jaa hämnden är ljuv.
- Ha-ha-ha
Jag gick ner för trappan med ett nöjt leende på läpparna.
- Vad ler du åt då ? frågade pappa misstänksamt
- Nae inget.
- Hmm…
- Okej jag spruta ner Pontus med kallt vatten.
- Varför då?
- För att han kom in i mitt rum och hoppa i min säng och sen hällde han vatten på mig.
- Uhm okej. Sa han förvirrat
Det ringde på dörren och jag gick och öppna och där stog Jess.
- När skulle vi åka nu igen. Fråga hon
- klockan fem.
- Så bra. Jag tänkte vi kunde göra oss i ordning tillsammans.
- Men såklart kom in.
Hon kom in och tog av sig skorna.
- Hej Annika och Janne. Sa Jess och hälsade på mina föräldrar
- Hej Jess. Svarade dom
Jag drog med henne till mitt rum och hon la sina saker på min säng.
Jag började rota i min garderoben och plocka fram allt jag skulle ha.
Jag skulle ha ett par röda stuprör och en tröja med ett fint tryck på.
Jess skulle ha ett par vita shorts och en tröja till.
- Vi behöver inte klä på oss nu klockan är ju bara ett. Sa jag
- Nej det behöver vi inte. Ska vi se film? Vi hinner med två
- Visst vad sägs om Twilight och Camp rock?
- Ja det blir bra
Jess satte sig på min säng och jag satt på camp rock först.
Vi hoppade och sjöng med till alla låtarna.
Efter allt sjungande och hoppande så satt jag på Twilight.
Nu var klockan kvart i fem och det var dags att åka.
Vi hade ringt en taxi så den stog utanför och tuta.
- Lova att ringa när det är slut. Sa mamma och krama om mig
- Lovar, hejdå!
- Hejdå.
Nu satt vi i taxin på väg till arenan där dom skulle spela.
- JB HERE WE COME !! sa vi båda och skratta.
Del 6
Hon gav mig passen och jag tacka och gick upp på mitt rum och la dom på ett ställe där dom var trygga.
- Middagen är klar! Hörde jag nån ropa nerifrån.
När jag satt mig vid bordet såg jag att det var en av mina favorit rätter. Nämligen
Mammas potatisgratäng. Den är grymt god!
- Så ska det bli kul imorgon då? Sa mamma
- Jaa!
- Men ni måste lova att vara försiktiga.
- Jaja mamma jag är faktiskt 17 år.
- Ja, men det kan hända saker fast man är 17 år.
- Okej okej jag lovar.
- Bra. Sa hon nöjt
- Du mamma jag går och lägger mig nu.
- Gör du det.
Jag gick in i badrummet och borstade tänderna. Sen så gick jag in i mitt rum och tog på en stor t-shirt som jag brukar sova i. Sen så la jag mig i sängen och läste Så länge vi båda andas. Alla dom fyra böckerna är ju så bra!
Jag kolla på klockan och såg den var 00:00 så jag la ifrån mig boken släckte lampan och somna nästan direkt efter att jag hade slutit ögonen.
Öppnade ögonen långsamt och kolla på klockan den var 10:00. Ville inte gå upp på direkten så låg och tänkte på vad som skulle hända den här dagen och jag log åt tanken.
Helt plötsligt känner jag nån hoppa upp på min säng och hoppar och skrattar.
Det var min apa till bror. Han är så barnslig för att vara 18 år!
- Vad håller du på med din apa !? sa jag och blängde på honom.
- Vad ser det ut som? Jag hoppar i din säng!
- Nej nu! Sa jag och hoppa upp från sängen och brotta ner honom.
- Haha där fick du! Skrattade jag
Men tyvärr så hade han ett hemligt vapen. Han tog glaset med vatten som jag hade på mitt lilla bord bredvid sängen och hällde det över mig.
- Vafan Pontus var det nödvändigt!? Sa jag irriterat
- Haha!
Det var droppen jag kände hur irriterad jag vart och satte fart efter honom och jagade honom genom hela huset. Jag stannade upp och såg en vatten pistol ligga på ett bord.
Jag log och fick en idé. Jag tog upp vattenpistolen gick till badrummet och fyllde på kallt vatten. Jag skratta elakt för mig själv och tänkte nu ska han få!
Jag hörde att han gick in i sitt rum. Jag gick dit och knackade på och gömde mig bakom.
När han öppnade så hoppade jag fram och sprutade ner honom med kallt vatten.
Ganska barnsligt men vad tusan!
- AAH! Var du tvungen att ta så kallt vatten! Sa han
- Haha jaa hämnden är ljuv.
- Ha-ha-ha
Jag gick ner för trappan med ett nöjt leende på läpparna.
- Vad ler du åt då ? frågade pappa misstänksamt
- Nae inget.
- Hmm…
- Okej jag spruta ner Pontus med kallt vatten.
- Varför då?
- För att han kom in i mitt rum och hoppa i min säng och sen hällde han vatten på mig.
- Uhm okej. Sa han förvirrat
Det ringde på dörren och jag gick och öppna och där stog Jess.
- När skulle vi åka nu igen. Fråga hon
- klockan fem.
- Så bra. Jag tänkte vi kunde göra oss i ordning tillsammans.
- Men såklart kom in.
Hon kom in och tog av sig skorna.
- Hej Annika och Janne. Sa Jess och hälsade på mina föräldrar
- Hej Jess. Svarade dom
Jag drog med henne till mitt rum och hon la sina saker på min säng.
Jag började rota i min garderoben och plocka fram allt jag skulle ha.
Jag skulle ha ett par röda stuprör och en tröja med ett fint tryck på.
Jess skulle ha ett par vita shorts och en tröja till.
- Vi behöver inte klä på oss nu klockan är ju bara ett. Sa jag
- Nej det behöver vi inte. Ska vi se film? Vi hinner med två
- Visst vad sägs om Twilight och Camp rock?
- Ja det blir bra
Jess satte sig på min säng och jag satt på camp rock först.
Vi hoppade och sjöng med till alla låtarna.
Efter allt sjungande och hoppande så satt jag på Twilight.
Nu var klockan kvart i fem och det var dags att åka.
Vi hade ringt en taxi så den stog utanför och tuta.
- Lova att ringa när det är slut. Sa mamma och krama om mig
- Lovar, hejdå!
- Hejdå.
Nu satt vi i taxin på väg till arenan där dom skulle spela.
- JB HERE WE COME !! sa vi båda och skratta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0