Del 5

Sista delen för idag lägger in mer imorgon ;)





Del 5

Taxin stanna utanför en gigantisk byggnad.

- Fan vad grymt! Skrek Jess och alla som gick förbi kollade konstigt på henne.

- Sluta skrik och så går vi in och kollar om vi kan hitta nåt.

Vi valde en affär som såg ut att ha snygga kläder.

När vi kom in så tittade jag åt höger och såg massor av jeans.

Jag rusade dit. och tog några och gick in och prova.

Hittade också några tröjor och en fin klänning som var svart och röd och gick till halva låren. Jess hade också hittat några saker. Shorts, kjolar & tröjor.

Vi kom ut med flera påsar. Sen såg vi ett café, vi bestämde oss att gå dit.

Vi beställde en varsin bulle och läsk.

- Åhh det ska bli så kul imorgon! Sa Jess

- Oh ja det ska det!

’’ Got the news today

doctor said i have to stay

a little bit longer and I be fine’’

Min mobil ringde. Det var mamma som ringde och undrade om det gick bra.

När jag la på hörde jag nån bakom mig säga

- Nice ringtone.

Jag vände mig om och vem fick jag inte se? Jo Nick, Joe & Kevin Jonas!

Eftersom jag är lite blygare än Jess så sa hon

- Hey my name is Jessica but call me Jess and this is Moa and we love you and your music.

- Ehum hey. Sa jag

- Ohh thank you, sa alla tre

Jag kollade lite på Nick då och då och han kollade på mig då och då.

Man drunknar verkligen i hans ögon tänkte jag.

Helt plötsligt sa Joe.

- You can sit with us if you want to. Sa han och log.

- Sure. Sa Jess och jag

Vi tog våran läsk och bulle och satte oss vid deras bord som låg bakom vårat.

- So do you come to our concert tomorrow? Fråga Kevin

- Yeah we won two backstagepass. Sa jag och log

- That’s great! Sa Nick

- Joe, Nick we have to go now. Sa Kevin

- Uhm yeah. Sa dom

- That was nice to meet you Moa and Jess we hope that we see you at the concert tomorrow. Sa Nick.

- Nice to meet you too and we hope that too. Sa vi båda.

När dom hade gått kollade bara jag och Jess på varandra med fåniga flin.

- Hände det där verkligen ? sa jag

- Ja, jag tror det.

Vi gick ut från cafét och vinka till oss en taxi. När vi kom hem så var Pontus ute.

När han fick se oss så spärrade han upp ögonen.

- Hur mycket har ni handlat!? Sa han och jag trodde seriöst att hans ögon skulle åka ut från huvudet.

- Inte så mycket. Sa jag

- Inte så mycket!? Det där ser ut att kosta flera tusen!

- Nej det kosta faktiskt inte så mycket.

Jess gick till sig och jag gick till mig. När jag kom in tog jag av mig mina skor gick upp på mitt rum slängde alla påsar på sängen. Sen så satt jag in allt i garderoben.

- Moa kom ner ett tag! Ropade mamma nerifrån

- Visst kommer!

När jag kommer ner så ser jag att hon håller i nått.

- Era backstagepass har kommit.



Kommentarer
Postat av: IamAlleCullen

Jättebra del :D <3

Önskade att man själv fick träffa dem :D<3<3<3<3

2010-01-07 @ 22:40:45
Postat av: Moa

Tack tack! :D

Jag önskar med det :D<3

2010-01-07 @ 23:22:20
Postat av: Jenny

Den är jätte bra, men kanske tänk på att någon gång i historien så kanske det händer något hemskt? kanske inte hemskt, men något som inte är så perfekt? De flesta historier har något sånt :), bara ett tips, men annars jättebra :)

2010-01-08 @ 06:29:15
URL: http://jonasbrothersmusic.musicblogg.se
Postat av: KEY ANDERSSON

Du är duktig Moa! :)

2010-01-08 @ 10:54:13
URL: http://xoe.blogg.se/
Postat av: Moa

Jenny: ska försöka ta in nått sånt ;)



Key: tack tack :D

2010-01-08 @ 18:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0