Del 4

Slänger in del 4 också ;)





Del 4

 

Jag svarade

- Hallå ? sa jag

- Uhm is this Moa Andersson?

- Yeah that’s me.

- Congratulations you have won two backstagepass to The Jonas Brothers concert.

- What!? Are you serious!?

- Yes I am.

- Omg! Thank you!

- Haha, can you give me your address so I can send it to you?

- Yeah sure.

Jag gav honom min address och la på.

- Vem var det ?

Jag vände mig om och fick se Jess stå vid dörren.

- Du kommer inte tro det! Sa jag

- Va? Vad ?

- Vi har just vunnit två backstagepass till jbs konsert!!!

- VA!?

Vi rusade ner för trappan och in i köket och skrek samtidigt

- VI HAR VUNNIT BACKSTAGEPASSEN!!!

- Va? Har ni? Grattis! Sa mamma och gav oss en kram.

Vi sprang upp på mitt rum och börja prata om vad vi skulle ha på oss.

Den natten kunde jag inte sova. Hela kroppen bubblade bara av glädje.

Klockan 03.00 somna jag.

 

Nästa dag vakna jag av min mobil. Jag muttrade surt för mig själv och svara.

- Hallå? Sa jag

- Heeej det är Jess.

- Vafan Jess klockan är ju bara sju! Jag somna tre i natt!

- Jaja förlåt då. Men jag tänkte vi kunde åka och shoppa tills imorgon.

- Jaja visst, men låt mig sova i en eller två timmar till.

- Haha okej.

Vaknade sedan klockan 12:00 så typiskt mig att vakna så sent. Är ingen morgon människa. Klev upp från sängen klädde på mig gick ner till köket tog en macka och gick till vardagsrummet och satte mig med dom andra och kollade på tv:n. Dom andra hade redan ätit. Min mobil ringde igen.

- Ja hallå ? sa jag

- Hej, är du vaken nu?

- Såklart du pratar ju med mig

- Haha, tänkte vi kunde åka och shoppa klockan ett?

- Visst.

Klockan ett alltså om en timme.

- Mamma jag åker och shoppar med Jess klockan ett

- Visst, men var försiktiga. Det är stort här och ni känner ju inte till vägarna.

- Jaja.

Klockan blev ett och det ringde på dörren. Jag sprang emot den slängde på mig mina converse öppnade dörren. Där stog Jess med världens leende på läpparna.

- Skynda dig nu taxin väntar! Sa hon och blinka mot mig

- Okej. Hejdå! Ropade till mamma och pappa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0