Del 3

Här kommer del 3
JB kommer i del 5 ;)



Del 3

Nu satt vi på flygplanet mot L.A. Igår på skolavslutning fick man så många kramar

av alla på skolan. Vi skicka möblerna igår så förhoppningsvis så står dom utanför våra hus när vi kom dit.

När planet hade landat gick vi av planet och möttes av en stor flygplats

- Åhh så stort! Utrbrast jag

- Jaa det här ju skit stort! Sa Jess

Vi kom ut från flygplatsen och pappa vinka till sig en taxi och Lasse Jess pappa vinka också till sig en taxi. För två familjer fick ju inte plats i en enda.

Chauffören kom ut och hjälpte till att få in alla väskor.

Jag satt mig i bilen lika så gjorde dom andra. Jag satt och kolla ut och kände mig så lycklig att jag äntligen var i usa i Los Angeles!

När vi svängde in på en gata såg jag två hus med massor av kartonger.

Jag ryckte upp bil dörren och gick ut ock stog bara och gapa. Sen så såg jag att Jess gjorde detsamma. När jag skulle gå framåt och kolla så gick jag på någonting.

Jag kolla ner och såg att en tidning låg och skräpa på marken.

Jag tog upp den och en rubrik fångade min blick. Jag spärrade upp mina ögon och hade ett brett flin på mina läppar. Det stog att Jonas Brothers skulle ha en konsert i Los Angeles om en vecka och att man kunde vinna två backstagepass.

- Jess kom och kolla!

- Vad är det ?

- Kolla, JB ska ha konsert och man kan vinna två backstagepass!

- Få se!

Vi rusa till våra föräldrar och börja prata i mun på varandra.

- Va? En i taget! Sa dom.

- Jonas Brothers ska ha en konsert i Los Angeles om en vecka och man kan vinna backstagepass. Snälla får vi gå?? Sa jag snabbt.

- Jaa snälla! Sa Jess.

- Hmm, jag vet inte. Sa min och Jess pappa.

Min mamma och Jess mamma som heter Anneli drog bort Lasse och pappa lite längre bort. Vi hörde hur dom prata. Sen kom dom tillbaka.

- Vi har bestämt att ni får gå. Sa mamma.

- JAAAA! Ropa jag och Jess i kör.

- Hur kunde man vinna backstagepass? Frågade Jess mig

- Man skulle ringa in och sen skulle dom dra ett nummer och den som vann fick ta med sig en vän.

- Men vad väntar vi på då? Hämta telefonen.

Jag sprang och hämtade min mobil som låg i en väska. Hemtelefonen har ju inte kommit upp än. Jag sprang tillbaka och tog tidningen slog in numret och hörde efter ett tag en röst som sa ’’ You are now in the contest ’’.

- Vi är med! Nu får vi bara vänta och se.  Sa jag

- Ska ni inte se hur det ser här inne. Ropa mamma

- Jo självklart jag kommer. Ropade jag tillbaka.

- Ses sen Jess. Sa jag och gav henne en kram.

- Jadå, bor ju bara i huset bredvid haha.

- Haha

Jag kom in i huset och kolla mig omkring.

- WOW ! sa jag

Jag kollade bakom mig och såg min bror Pontus som kom springande.

Jag fatta varför han sprang så jag började springa upp för trappan och tog det stora rummet med balkong.

- Det här rummet är mitt! Sa jag.

- Tusan då får jag ta det mindre rummet bredvid. Muttrade han och gick iväg med sina väskor. Jag stog bara och skratta åt honom.

Jag la mina väskor på golvet och börja lägga in mina kläder i garderoben

Hörde världens oväsen som kom ifrån trappan. Och där kom pappa och mamma och bar på min säng.

- Moa kan du vara snäll och flytta på dig? Sa pappa

- visst

Jag gick in i mitt rum och peka vart jag ville ha den.

Sen gick jag ner och hjälpte mamma med möbleringen och så pågick det i många dagar.

Två dagar innan konsertern så ringde min mobil jag kolla på den och jag kände inte igen numret.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0