Del 2

Här kommer del 2 ;)




Vi ställde oss upp och höll varandra i händerna och hoppade runt som två fem åringar.

Jag kunde inte slut skratta.  Är det verkligen sant jag och min bästa vän ska flytta till

L.A med våra familjer!?

Sen stannade jag upp och kolla på mamma och pappa.

- Men hur blir det med skolan och varför bestämde ni att vi ska flytta till andra sidan jordklotet ?, frågade jag.

- Skolan har vi redan ordnat, ni ska nämligen få hemundervisning och varför vi bestämde att vi skulle flytta dit är att vi vet att ni har drömt om det och din pappa och Jess pappa hittade två bra jobb så vi tänkte varför inte ?, svarade mamma leende till mig.

Jag såg att mamma var glad över att se mig lycklig. Jag har haft ett par tuffa år.

När jag var 13 var skolan för mig ett rent kaos men det har löst sig nu.

Men jag har inte varit så lycklig som jag en gång var.

- När ska vi åka ? frågade jag och nu satt jag också och hoppade upp och ner på min stol som Jess hade gjort för 10 minuter sedan.

- Dagen efter skolavslutningen. Svarade mamma.

- Så snart!? Och jag kunde inte låta bli att le ännu mer.

Skolavslutningen var den 10 juni och idag är det den 5 juni som om 6 dagar skulle vi åka.

- Wow då får man börja packa redan nu. Sa jag och rusa in i mitt rum.

Jag stirra tomt framför mig och sen började jag skrika och hoppa som en galning av glädje.

In kommer Jess och ser orolig ut.

- Vad har hänt !? sa hon oroligt

- Va? Vadå hänt? Har du glömt att vi ska flytta till L.A!? Jag är bara så glad!! Kvittrade jag.

- Nej såklart att jag inte hade glömt det, trodde att du hade ramlat eller nåt.

- Haha nepp det gjorde jag inte.

 

Nu var det bara två dagar kvar tills flytten och jag och Jess skulle hjälpa varandra att packa. Vi började hos mig.

Vi började först med att ta ner alla min planscher. Och sen plocka ner andra saker.

- Asså Moa, hur mycket saker har du egentligen. Sa hon och sucka.

- Haha vet inte mycket antar jag.

Vi tog en paus och gick ut i köket. Jag öppna kylskåpet och tog ut två kola.

- Ta emot! Ropade jag till Jess.

Hon tog emot den ganska snyggt.

- Snyggt fångat Jess! Utbrast jag glatt.

- Har ju varit målvakt haha.

- Ja, men det var ändå snyggt fångat!

Vi gick över till Jess och möttes av hennes pappa Lasse.

- Tjena tjejer! Är ni uppspelta ? sa han

- OH YEAH! Skrattade vi samtidigt.

Vi gick förbi vardagsrummet och skulle upp på Jess rum och packa hennes saker.

Vi kom in i hennes rum. Även fast jag har varit där så många gånger så utbrast jag.

- Och du säger att jag har mycket saker!

- Haha men du har mer!



Kommentarer
Postat av: Beccan

Gud vad bra!! :)

2010-01-07 @ 19:02:49
Postat av: Moa

Tack :)

2010-01-07 @ 19:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0